همچنین بسته به استراتژی سئوی دیجیتال مارکتینگ خود، میبایست سئوی داخلی و سئوی خارجی منظم و دقیقی داشته باشید. در شروع طرح کسب و کار دیجیتال شما، قیمت محصولات یا خدمات شما میبایست مشخص باشد تا ادامه نگارش بیزنس پلن بر اساس آن صورت گیرد؛ به زبان ساده فعالیتهای شما در بازار دیجیتال باید منطبق بر قیمت محصولات یا خدماتتان باشد و بیشتر یا کمتر نباشد! قیمت خردهفروشی، عمدهفروشی، قیمت در تخفیفات، قیمت فصلی و انعطافپذیری قیمت باید مشخص و روشن باشد. مدیر شبکههای اجتماعی باید پاسخگوی دنبال کنندگان باشد، بر کامنتها نظارت داشته باشد، ترندهای روز شبکههای سوشال را به مدیر محتوا گزارش دهد و بتواند عملکرد کمپینهای مختلف در سوشال را بسنجد.
در این شیوه از بازاریابی کسب و کارها محصولات و خدمات خود را از زبان افراد تاثیرگذار مطرح و معرفی میکنند.اینفلوئنسرها به دلایل مختلفی در بین مردم مشهور هستند. بازیگران، ورزشکاران و سیاست مداران مشهور از افراد تاثیرگذار سنتی هستند. کسب و کارها با پرداخت هزینه یا ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به این افراد از آن ها میخواهند در کانال های مختلف ارتباطی به ویژه صفحات خود در شبکه های اجتماعی در مورد مزایای محصولات آن ها مطلب منتشر کنند. به طور مثال کانال های رسانه ای در دیجیتال مارکتینگ شامل وب سایت، ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی پیامکی، پادکست های صوتی، سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ) و برنامه های تلفن همراه می باشد.
با استفاده از تبلیغات به صورت دیجیتال شما میتوانید به مشتری مورد نظر خود در زمان مناسب برسید. این مشتریان هدف میتوانند شرکتها، عناوین شغلی خاص و یا جمعیت خاصی از جامعه باشند. برای نمونه شما میتوانید به صورت دقیق انتخاب کنید که دوست دارید در چه مکانهایی تبلیغات شما دیده شوند.
یکی دیگر از دلایل اصلی عدم نتیجهگیری خوب از یک کمپین پیامکی، استفاده از بانکهای شماره تلفن همراه آماده داخل پنلهای پیامکی شرکتهاست. استراتژیست باید به ابزارهای تحلیل مثل گوگل انلیتیکس مسلط باشه، او رصد رقبا را به عهده دارد و با توجه به عملکرد و اهداف شرکت استراتژی فعالیت شرکت در فضای مجازی را مشخص میکند. بر اساس استراتژی تبلیغاتی که برند باید انجام دهد مشخص و کانسپت کلی تولید محتوا معلوم میشود.
تبلیغات نیتیو در دیجیتال مارکتینگ (Native Advertising)
انتخاب دقیق مخاطبان به شما این قدرت را میدهد که دقیقاً کسانی را هدف تبلیغ خود قرار دهید که واقعاً نیازمند محصولات و خدماتتان هستند یا به آنها علاقه دارند. تبلیغات همسان به معنی انتشار محتوایی است که در تناسب کامل با بستر انتشارش باشد. به عنوان مثال زمانی که مطلبی درباره اینفوگرافیک را در یک سایت مرتبط با طراحی گرافیکی منتشر میکنید و در لابهلای آن آکادمی اینفوگرام را معرفی میکنید، تبلیغات شرکت طراحی سایت سی یو وب همسان انجام دادهاید. ویژگی بارز تبلیغات همسان این است که مخاطب حس یک تبلیغ مزاحم را به آن ندارد.
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ صفر تا صد بازاریابی دیجیتال نوکارتو
در عوض در فضای دیجیتال تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغات بنری، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ به عنوان کانالهای دیجیتال مارکتینگ، ابزار تبلیغاتی محسوب میشوند. همانطور که میدانید جذب مشتریان جدید هزینهبرتر از حفظ مشتریان قدیمی است. وفاداری مشتریان یکی از مسائل مهمی است که کسبوکارهای مختلف باید به دنبال آن باشند و از روشهای مختلفی برای ایجاد چنین وفاداری بهره ببرند. نهایی کردن فروش با مشتریان بسیار عالی است اما اگر نتوانید آنها را به خرید مجدد دعوت کنید بدون شک با مشکلات فراوانی روبرو خواهید شد. به کمک دیجیتال مارکتینگ میتوانید ایمیلهای شخصی سازی شده بفرستید، در رسانههای اجتماعی با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید و از طریق رسانههای دیگر با مخاطبان خود تعامل سازندهای داشته باشید.
تبلیغات بنری یکی از روش های سنتی در حوزه ی بازاریابی دیجیتال می باشد که با استفاده از تصاویر گرافیکی و معرفی خدمات کمک زیادی به جذب ترافیک هدفمند کرده و مخاطب را به وب سایت شما هدایت می کند. برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی باید به سراغ کانال های ارتباطی بروید که بازدید کنندگان بیشتری دارند و عامل تعیین کننده در موفقیت و شکست انتخاب کانال های ارتباطی برای فعالیت می باشد. تمام افرادی که به دنبال تامین کننده محصول یا خدماتی برای رفع نیازهای خود هستند، از موتورهای جستجو استفاده میکنند. به همین دلیل تبلیغ در این فضا میتواند مشتریان بسیاری به سمت کسبوکار شما روانه کند.
- در این مقاله از سایت وب24 به مدل STP در دیجیتال مارکتینگ به صورت بخش بندی، هدف گیری و جایگاه یابی پرداختهایم.
- جهت تهیه و تعریف شخصیت و هویت برند کسب و کار خود، در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص شاخههایی از علوم انسانی همچون روانشناسی، مردمشناسی، فلسفه، تاریخ و نورومارکتینگ ندارید، پیشنهاد میکنیم حتما از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما استفاده کنید.
- البته لازم است این موضوع را نیز به شما گوشزد کنیم که انتخاب یک استراتژی و ادامه دادن با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مشخصی در تمام طول مسیر، صحیح نیست.
- برای این که یک دیجیتال مارکتر موفق بشوید، باید مجموعهای از مهارتها را فرابگیرید و در یکی از آنها متخصص شوید.
- ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا با مقایسه بازاریابی ربایشی یا درونگرا با دیجیتال مارکتینگ، شما را با این تفاوت ها بیشتر آشنا کنیم.
از دیگر دلایل مهم در دیجیتال مارکتینگ فضای بازخورد و کسب اعتماد افراد است. شاید هم یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال راه اندازی کرده اید و به شخصی نیاز دارید تا کلیه کانال های بازاریابی شما را هماهنگ کند و یکپارچگی کمپین تبلیغاتی را در کلیه این کانال ها تضمین نماید. یک اینفلوئنسر می تواند یک پزشک، یک هنرمند، یک آشپز، یک فعال اجتماعی، یک دوستدار محیط زیست و … باشد.
هدف ارتقای کسب و کار، برندسازی، ایجاد وفاداری مشتری و افزایش فروش از طریق تلاش های بازاریابی دیجیتال است. این امر با استفاده از فناوری های دیجیتالی قابل اندازه گیری، هدفمند و تعاملی انجام می شود. اگر نمیخواهید پول زیادی را برای یک دوره دیجیتال مارکتینگ یا شرکت های بازاریابی اینترنتی خرج کنید، کتابهای دیجیتال مارکتینگ را نیز با نرخ بسیار ارزانتری خریداری کرده و شروع به خواندن آنها کنید. کتاب ها دانش عملی زیادی به شما نمی دهند، اما ابزاری عالی برای شروع سفر بازاریابی دیجیتال شما هستند. بازاریابی محتوایی یکی از مهمترین استراتژیهایی است که باید در برنامه بازاریابی دیجیتال خود لحاظ کنید. این استراتژی به معنی تولید، انتشار و توزیع محتوای باکیفیت و مرتبط با مخاطبان است.
همچنین سرعت لود شدن سایت شما باید بسیار زیاد باشد زیرا با کند بودن سرعت لو شدن سایت مخاطب خسته شده و از سایت شما خارج می شود. به عبارت دیگر مفهوم بازاریابی دیجیتال فراتر از بازاریابی آنلاین است و بازاریابی آنلاین را می توان زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال دانست. دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محصول یا خدمات است به واسطه ابزار های دیجیتال . این در حالیه که مخاطبین لینکدینتون افراد حرفه ای تر با رده سنی بالاتر هستن که نکات آموزشی و مشاوره ای برای اونها جذاب تره. پلتفرمهایی مثل هاب اسپات امکان اتصال به کانال هایی مانند لینکدین و فیسبوک رو میسر میکنن. اینطوری میتونین محتواتون رو به صورت زمان بندی شده منتشر و عملکرد اونها رو مانیتور کنین.